Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τις διαφημίσεις στο Google

Το όνομά του είναι Google AdWords (αν και σύντομα αλλάζει σε google ads) και στην ουσία αποτελεί μια υπηρεσία διαφήμισης που προσφέρεται στο Ίντερνετ μέσω μιας “δημοπρασίας” για την παρουσίαση ενός διαφημιστικού μηνύματος.

Είναι οι διαφημίσεις που βλέπουμε στο Gοοgle, στις σελίδες των αποτελεσμάτων, όταν πληκτρολογούμε μια λέξη προς αναζήτηση. Διαφημίσεις με έκταση το πολύ τριών σειρών που προτρέπουν τον χρήστη να επισκεφτεί την ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου.

Το επαναστατικό για τα δεδομένα της διαφημιστικής αγοράς είναι το πώς γίνεται η χρέωση στον κάθε διαφημιζόμενο. Η χρέωση ακολουθεί τη λογική pay per click, δηλαδή οι διαφημιστές χρεώνονται κάθε φορά που οι χρήστες του διαδικτύου κλικάρουν στις ιστοσελίδες των διαφημιζομένων μέσω των μηνυμάτων που προβάλλονται. Αν δηλαδή κανένας χρήστης δεν πατήσει στο link του διαφημιζόμενου τότε ο διαφημιζόμενος δεν θα χρεωθεί το παραμικρό.

Τα στατιστικά

Παράλληλα, το Google παρέχει εξαιρετικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους χρήστες που θα ήθελε να προσεγγίσει ο κάθε διαφημιζόμενος, το λεγόμενο target group. Τα δημογραφικά αυτά στοιχεία βοηθούν ώστε να στηθούν στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, περιορισμένες σε συγκεκριμένο κοινό και επομένως πιο αποτελεσματικές.

Εκτός όμως από αυτά τα δημογραφικά στοιχεία που έχουν το δικό τους ενδιαφέρον, εξαιρετικά σημαντικά είναι και κάποια άλλα στοιχεία που παρέχει η εταιρία. Πρόκειται για αυτά που επιτρέπουν στον διαφημιζόμενο να παρακολουθεί την πορεία της διαφημιστικής καμπάνιας που έχει οργανώσει. Και μάλιστα όχι μόνο αυτό, αλλά επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα αλλαγής και διορθωτικής προσαρμογής ανά πάσα στιγμή και μάλιστα σε καθημερινή βάση.

Πόσοι χρήστες κλίκαραν τη διαφήμιση και ανακατευθύνθηκαν στην ιστοσελίδα του ενδιαφερόμενου; Είναι αποτελεσματική η λέξη – κλειδί που επιλέχθηκε ή θα πρέπει να προτιμηθεί κάποια άλλη; Πότε θα εμφανίζεται η διαφήμιση και σε ποιες ηλικιακές ομάδες; Σε ποια περιοχή;

Η διαφήμιση στη Google είναι κάτι στο οποίο αξίζει να επενδύσει όποιος ενδιαφέρεται για το online marketing και την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών του, υπό την καθοδήγηση επαγγελματιών που έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία.