Ποια διαφήμιση “μιλά” περισσότερο στους νέους

Είναι η γενιά στην οποία όλοι οι διαφημιστές ποντάρουν, καθώς είναι το πιο… πολλά υποσχόμενο καταναλωτικό κοινό. Είναι οι νέοι ηλικίας άνω των 16 ετών, οι οποίοι “συχνάζουν” στο Διαδίκτυο και ως εκ τούτου το online marketing τους έχει στοχοποιήσει!

Ποια είναι, όμως, τα χαρακτηριστικά αυτής της μερίδας του καταναλωτικού κοινού και τι τους συγκινεί περισσότερο; Σύμφωνα με έρευνα της Τempo OMD, το κοινό αυτό, ως γενιά που γεννήθηκε έχοντας Ίντερνετ και εξοικειώθηκε με το ενδελεχές ψάξιμο στις μηχανές αναζήτησης, δεν συγκινείται πια από τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης.

Οι νέοι αυτής της γενιάς μοιάζουν να εκτιμούν το πιο αληθινό, το πιο φυσικό και αν κάποιος καταφέρει και τους πείσει, τότε οι ίδιοι θα γίνουν οι καλύτεροι διαφημιστές του μέσα από μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εκτιμούν τις εταιρίες που τους επιτρέπουν να έχουν ίδια εμπειρία από τα προωθούμενα προϊόντα και μπορούν να μιλήσουν από πρώτο χέρι γι’ αυτά. Στο πλαίσιο αυτό, οι ενδιαφερόμενες εταιρίες και οι διαφημιστές τους θα πρέπει να στραφούν σαφώς σε μια στρατηγική engagement, που πολύ απέχει σαν λογική από τον καθιερωμένο τρόπο διαφήμισης. Τα smartphones, τα σποτάκια μέσω free wifi spots, τα έξυπνα βιντεάκια επιστρατεύονται για να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό.

Στη γενιά αυτή έχουν επίσης εξαιρετικά μεγάλο αντίκτυπο οι λεγόμενοι influencers. Παιδιά της διπλανής πόρτας μοιράζονται την καθημερινότητά τους μέσα από ένα κανάλι στο youtube ή ένα δυναμικό προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας χιλιάδες followers. Επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τους νέους αυτών των ηλικιών και συχνά τα προϊόντα για τα οποία μιλούν γνωρίζουν θεαματική αύξηση στις πωλήσεις τους.

Είναι οι bloggers, οι youtubers, που μέσα από την ιστορία που αφηγούνται, μπορούν να “περάσουν” πολλά μηνύματα, και μάλιστα υποσυνείδητα. Και το καταφέρνουν με μεγάλη επιτυχία. Η επιλογή του κατάλληλου influencer για κάθε εταιρία πρέπει να γίνεται με προσοχή, ώστε το προφίλ του να ταιριάζει με τη φιλοσοφία της εταιρίας.