Οι μέθοδοι του on line marketing

Όλοι μας πλέον είμαστε εξοικειωμένοι με το marketing και τους σκοπούς της διαφήμισης. Με τη ραγδαία αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου, νέοι όροι και… συνήθειες ανέτρεψαν το παραδοσιακό διαφημιστικό σκηνικό.

Τι είναι λοιπόν το online marketing και πόσο σημαντικό είναι; Πρόκειται για όλους τους τρόπους που ηλεκτρονικά χρησιμοποιεί κάποιος για να προωθήσει στο ευρύ κοινό το προϊόν ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας, ξεχωριστής, όμορφης και ιδιαίτερης είναι σίγουρα το πρώτο και μεγαλύτερο βήμα. Τι ακολουθεί, λοιπόν;

Οι πιο συχνές μέθοδοι

Εν αρχή είναι το social media marketing ή η προώθηση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες των οποίων αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Μια καλή και δυναμική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter κτλ) μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα και για τον λόγο αυτό η παρουσία μιας επιχείρησης στα social media κρίνεται κάτι περισσότερο από απαραίτητη.

Εξαιρετικά σημαντικό άλλωστε είναι και το search engine marketing, δηλαδή η διαφήμιση που κάνει μια εταιρία στις μηχανές αναζήτησης, όπως η google. Το marketing σε αυτή την περίπτωση γίνεται είτε μέσω διαφημιστικής καμπάνιας σε αυτές τις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να “δουν” την διαφήμιση στοχευμένοι χρήστες, είτε μέσω του περίφημου SEO (search engine optimization) που “ανεβάζει” μια εταιρία στη σειρά εμφάνισης στις μηχανές αναζήτησης.

Μεγάλη έμφαση επίσης θα πρέπει να δοθεί και στο content marketing, η δημιουργία και προώθηση του κατάλληλου περιεχομένου, προκειμένου το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρει μια επιχείρηση να γνωστοποιηθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες. Το content μπορεί να έχει διάφορες μορφές. Μπορεί να είναι ένα ευρηματικό κείμενο, ένα έξυπνο βιντεάκι, μια καταπληκτική φωτογραφία.

Στις μεθόδους του on line marketing συγκαταλέγεται ασφαλώς και η προώθηση μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων (emails), μέθοδος επίσης δημοφιλής και στοχευμένη, αλλά και μέσω των εφαρμογών (apps ή applications) που έχουν ως πεδίο εφαρμογής τα κινητά και τα τάμπλετ, τα οποία έχουν επίσης κατακτήσει το καταναλωτικό κοινό.