Η σημασία της γραφιστικής στο web design

Πολλοί επιμένουν ότι θα έπρεπε να ανήκει στις λεγόμενες Καλές Τέχνες. Για άλλους, πάλι, ακόμη κι αυτό θα ήταν περιοριστικό για το εύρος το οποίο καλύπτει, για τους τομείς τους οποίους “αγγίζει”. Ο λόγος για το περίφημο graphic design ή αλλιώς τη γραφιστική, που αποτελεί ίσως την πιο δημιουργική τέχνη.

Η γραφιστική βρίσκεται παντού. Είναι η οπτικοποίηση μιας ιδέας, η οπτική έκφραση μιας πληροφορίας. Γραφιστική είναι οι πινακίδες στους δρόμους, οι ταμπέλες των καταστημάτων, οι χάρτες, τα λογότυπα, τα εξώφυλλα των βιβλίων, των περιοδικών και των εφημερίδων, τα σχέδια στις σακούλες των σούπερ μάρκετ και άλλα πολλά, που είναι γύρω μας, σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας, σε κάθε έκφανση της ζωής μας.

Η γραφιστική είναι το Α και το Ω για μια πραγματικά καλή, επαγγελματική ιστοσελίδα. Μια εύστοχη γραφιστική ιδέα είναι ικανή να απογειώσει το ίδιο το προϊόν και να εκτοξεύσει τις πωλήσεις του.

Κάποιοι λανθασμένα πιστεύουν ότι ένας γραφίστας “παίζει” απλώς με κουτάκια που κάνουν ό,τι τους ζητήσει με εξαιρετική ευκολία. Κατά συνέπεια, η δουλειά του είναι υπερτιμημένη. Κι όμως. Η λανθασμένη αυτή αντίληψη συχνά οδηγεί σε ένα κακό και ατυχές αποτέλεσμα, σε μια κακοβαλμένη και καθόλου ελκυστική ιστοσελίδα.

Άλλωστε, το θέμα είναι η ιδέα, το λεγόμενο “δημιουργικό”. Το πώς δηλαδή ένας γραφίστας θα αποτυπώσει σε εικόνα αυτό που θα του ζητήσει ο εκάστοτε πελάτης. Και κυρίως αν αυτή η εικόνα που θα συνδεθεί με το προϊόν θα έχει επιτυχία, θα “μεταφέρει” δηλαδή με αμεσότητα και ζωντάνια στον τελικό αποδέκτη, τον πελάτη, το μήνυμα που ο επαγγελματίας θέλει να του μεταδώσει.

Στην πραγματικότητα, όπως πολλοί επισημαίνουν, η γραφιστική “κρύβει” και στοιχεία διαφήμισης. Ένα πετυχημένο λογότυπο θα δημιουργήσει με την πρώτη ματιά μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό,τι μια ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια, θα δώσει άμεση ώθηση στο brand name της επιχείρησης και θα την κάνει να ξεχωρίσει. Κι αυτό για έναν επαγγελματία είναι το ζητούμενο.