Βήματα εμπρός για την Ελλάδα στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Στη λίστα των πλέον αναπτυγμένων χωρών στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση συγκαταλέγεται πλέον η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έκθεσης των Ηνωμένων Εθνών «e-Government Survey 2018». Συγκεκριμένα, η χώρα μας βρίσκεται στην 35η θέση, θέση διόλου ευκαταφρόνητη, ενώ το 2016 βρισκόταν 43η στη σχετική λίστα.

Η εποχή που οι πολίτες ήταν αναγκασμένοι να στηθούν πίσω από τα κάθε λογής γκισέ ακόμη και για ένα απλό πιστοποιητικό φαίνεται ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η ψηφιακή εξυπηρέτηση του πολίτη εξαπλώνεται σε ολοένα και περισσότερους τομείς και αυτό είναι ενθαρρυντικό, αν αναλογιστεί κανείς την κατάσταση που επικρατούσε μερικές δεκαετίες πριν.

Τα καλά νέα είναι ότι η χώρα μας κατατάχτηκε σε 8 θέσεις ψηλότερα σε σύγκριση με το 2016. Τα ακόμη πιο καλά νέα αφορούν όμως ορισμένους δείκτες, όπως αυτός της ηλεκτρονικής συμμετοχής ή αλλιώς e-participation, στον οποίο η Ελλάδα «σκαρφαλώνει» 31 θέσεις ψηλότερα.

Άλλωστε, συχνά, οι αρμόδιοι υπουργοί κάνουν λόγο σε δηλώσεις τους για το πόσο σημαντική είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω ψηφιακών εφαρμογών recent news

Τι μετρά ο δείκτης

Ο δείκτης αυτός «μετρά» και αποτυπώνει τη χρήση των υπηρεσιών που προσφέρονται online στους πολίτες από την εκάστοτε κυβέρνηση, τα υπουργεία και τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Παράλληλα, ο ίδιος δείκτης καταγράφει την κατάσταση που επικρατεί στην ηλεκτρονική διαβούλευση, αλλά και τη συμμετοχή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για οποιοδήποτε θέμα.

Όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η «e-Government Survey» είναι η μόνη που αξιολογεί σε παγκόσμιο επίπεδο την ανάπτυξη που εμφανίζεται στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση σε όλα τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών. Αυτό που αποτυπώνει, με άλλα λόγια, η εν λόγω έκθεση είναι η ικανότητα που έχει ο μηχανισμός της Δημόσιας Διοίκησης μιας χώρας να χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να εξυπηρετεί τους πολίτες της.

Η πρόοδος που σημειώνεται σε αυτόν τον τομέα έχει άμεση και σαφή σχέση με την ποιότητα στην εξυπηρέτηση του πολίτη, κάτι που αποτελεί και το ζητούμενο στην εποχή της υψηλής τεχνολογίας.